“Людина освічена – та, що знає де знайти те, чого вона не знає” Г.Зіммель
Особливості розвитку дитини в неблагополучному середовищі (сім’ї)
Протест дитини виражається в бродяжництві, самовільних втечах із дому, виборі сумнівних друзів, набутті нею різних видів залежностей, противоправних діях.
Нерозвиненість пізнавальної сфери.
Емоційно-вольова сфера нестабільна. Вона проявляється в яскраво виражених почуттях: афектах, стресах, згубній пристрасті, різко мінливому настрої.
Потребнісно-мотиваційна сфера недостатньо розвинута і набуває деформації в негативному напрямі.
Негативне ставлення до навчання, яке характеризується бідністю та вузькістю мотивів, несформованістю навчальної діяльності, невмінням діяти в пошуках розв’язків, тривожністю, напругою.
Сенсорний голод, який не задовольняється в сім’ї або школі, часто доповнюється яскравими і сильними враженнями вулиці, засобами масової інформації.
Негативні зорові образи зберігаються в дітей довгі роки і домінують у свідомості, якщо вони не спостерігають позитивних образів та не мають достойних прикладів існування.
Сформоване нездорове ставлення до сексуальності: вони легко сприймають навіювання, нестійкі, з емоційною депривацією — невротичні і акцентуйовані, дуже довірливі.
Не в змозі зробити вольове зусилля. Як ми можемо класифікувати категорію учнів, яким притаманні саме ці якості?